donderdag 6 oktober 2011

oervoeding of paleodieet

Sinds een paar dagen ben ik voor twee weken "proefkonijn" voor een onofficieel experiment om informatie te verzamelen wat deze voeding doet. Karine Hoenderdos gaat de gegevens eventueel verwerken in haar nieuwe boek over oerdis.
Het principe spreekt me aan en ook goed om eens uit mijn eigen eetgewoontes te stappen en weer te voelen hoe het is om je aan nieuwe richtlijnen te houden.

Ik moest er even naar toegroeien...er waren dingen in de planning, o.a. verjaardag van mijn moeder waardoor zo'n eetpatroon lastig zou zijn.
Het is ook vrij strak. Pure,onbewerkte producten eten; je mag groente/fruit/zaden/noten/vlees/vis liever geen nachtschadeplanten zoals aardappelen en tomaten, en geen brood en beperkt koffie.
Je mag wel 85 % ervoor gaan, dus soms een boterham of bakje yoghurt, dat sta ik mezelf dan maar toe.

meer info en recepten: klik hier

Het is nu dag 3. Gisteren 1 boterham gegeten na werk en vandaag een bakje yoghurt voor het sporten. Het gaat wel goed, de groentemaaltijd verzadigd, maar ik heb wel eerder honger! Dan maar fruit en groente eten en kruidenthee drinken. (met honing, dat mag dan gelukkig wel).

Ik mis wel brood en zuivel...en ben benieuwd hoe het over twee weken is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten