vrijdag 17 december 2010

inspiratie

Gisteren ben ik naar een seminar van de kamer van koophandel geweest. Het was een presentatie van Olaf Rutten, die ook een boek heeft geschreven; "minder werken, meer verdienen". En dan wordt er niet alleen geld bedoeld! Hij bracht het boeiend en eigenlijk is het heel herkenbaar, als je er wat over doordenkt.
Zijn presentatie was er vooral op gericht hoe je succesvoller en op een bevredigende manier kunt zou kunnen ondernemen. Geen kant en klare oplossingen maar dingen die je aan het denken zetten. En als je werk doet vanuit je passie, is het heerlijk om te doen.
Vaak is een crisis de aanleiding om anders tegen dingen aan te kijken of om een uitdaging aan te gaan (te durven of om het te zien!) Zo was het met mij om een andere invulling in werk te zoeken en zo is het ook als je niet (meer) tevreden bent met je gewicht en denkt: nu is het genoeg! Ik ga het anders doen!
Je gaat zoeken, ontdekken, zien, doen, leren, ontspannen, vergeten, vertrouwen...leven!
Dit probeer ik ook in mijn praktijk en met mensen te bereiken. Als ik vertel wat ik doe is regelmatig de reactie: O, dan mag je van alles niet....!!(als je af wilt vallen)
Alles mag..niets moet..Maar: "je moet schieten, anders kun je niet scoren" (Johan Cruijff).

Ik ga wel helpen te zoeken wat je wilt en wat de oorzaak is van je onder- of overgewicht.
Als we dit ontdekt hebben (wat misschien niet gelijk lukt of misschien ontdekken we gaandeweg wel meer) ga je inzien wat anders kan, je gaat het doen, speel ermee, leer ervan, probeer uit! Maak het niet te zwaar, ontspan. Zorg voor jezelf met gezonde producten, beweging en gun je ook wat voor jou echt belangrijk is. (b.v: Geniet af en toe van een heerlijke bonbon, maar laat die hele reep voor wat ie is). Ga je een keer over de schreef, vergeet het ook weer!Vertrouw erop dat het je lukt! Begin opnieuw, leer ervan en leef!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten