dinsdag 17 april 2012

Dik even gezond als slank?

Op deze blog schrijf ik veel over natuurlijke voeding en gezonde leefstijl. Overgewicht is niet gezond te noemen, maar extreem lijnen en ondergewicht is dit ook niet. Het gaat vooral om wat je wél eet... Over kwaliteit!
Slank is niet altijd gezond... een wat dikker iemand niet altijd ongezond....

                                          Ambulance voor acute situaties of acute trek?

Met een gezonde leefstijl hoeft echter ook niemand te dik te worden of te blijven! Daarvan ben ik overtuigd! Ik merk het aan mezelf..... ook dat als je wat teveel snoept of te lui voor fiets en sport bent, dat  helaas ook effect heeft ;) . Groente, vis, peulvruchten enz....ik vind het gelukkig heerlijk! Gefrituurde snacks, witbrood,  of mierzoet gebak, daar maak je me niet blij mee... (van echt lekkere taart -met natuurlijke ingrediënten- daarentegen kan ik wél echt genieten...). Binnenkort houd ik een high tea...dat wordt bakken en hopelijk genieten! En mijn voormalige buurvrouw neemt misschien ook een van haar onweerstaanbare creaties mee.


Ik vond onderstaand artikel op internet wat mooi verwoord dat het belangrijk is vooral te focussen op je leefstijl. En in een notendop de lijst van vier als handvat hiervoor. Geniet van je lekkere groenteschotel en je volkorenbrood, en ook af en toe van die romige taart! Alles in balans :)

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1424664/2012/04/17/Stop-het-dieten-Dik-zijn-kan-even-gezond-zijn-als-slank-zijn.dhtml

Geen opmerkingen:

Een reactie posten